Een zwaar overstek steunt met een staalconstructie af op een fundering in de stoep. De bevestiging is uitgevoerd met bouten op ingestorte draadeinden. De detaillering is natuurlijk industrieel. Maar of het niet afslijpen van de draadeinden architectuur of luiheid is, blijft in het midden.
Draadeind
18 april 2016
5 reacties op “Draadeind”
Geef een reactie
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.
DIT VIND JE MISSCHIEN OOK INTERESSANT
Premium artikelen
Bekijk alle Premium berichtenBouwspecial Warmtepompen
De Bouwspecial Warmtepompen zet trends en ontwikkelingen op het gebied van warmtepompen op een rij en beschrijft in een paar artikelen concrete toepassingen van warmtepompen in gebouwen.
Meest gelezen
- Zonder stelkozijn een beter inbouwdetail
- Vallende gevelplaten door vochtverzadiging
- Invoering nieuwe MPG uitgesteld met zes maanden
- Niki Loonen: ‘De betonsector is volwassen, maar toch is duurzaam beton opschalen ingewikkeld’
- Akoestisch isolatiemateriaal van gerecycled papier
- Onzichtbare lekkages na verduurzaming
@TheoR: juist omdat het zo’n complex gebouw is ben ik benieuwd naar de bouwfouten daarvan. Kunnen we alleen maar lessen uit trekken voor de toekomst
TJG: een bezoek ter plaatse doet wonderen, maar dan wel kritisch rondkijken. Ik moet wel toegeven, het is een bijzonder gebouw dat zijn gelijke in Nederland niet kent. De keerzijde daarvan echter is een zeer complexe en kwetsbare detaillering op alle niveau’s van de gevels en de daken inclusief de beglazingen. Verder constateer ik dat het onderhoud nu al te wensen over laat. De prachtige vloerafwerkingen bijvoorbeeld vertonen her en der sporen van niet of nauwelijks verwijderbare vervuiling. Zo valt er meer waar te nemen maar dat moet ieder maar voor zichzelf bepalen. Het lekt er ook al een poos ondanks ellenlange zoektochten naar de oorzaken.
@TheoR Ben heel benieuwd naar die bouwfouten van het nieuwe station in Arnhem.
Volgens mij staan de kolommen van de draagconstructie onder een bepaalde hoek. Lijkt mij dan logisch dat de positie van de voetplaat strookt met de hoek van de kolom(men). De “dorpel” die tussen de beide kolommen is geprutst heeft kennelijk enkel een esthetische functie. Tja, het oog wil ook wat ook al is het volkomen nutteloos. Toch niet het nieuwe station in Arnhem (?), daarmee zou je deze rubriek royaal kunnen bedienen.
ik vind het meer storend dat de voetplaat niet horizontaal zit, dat is pas amateuristisch