Ga naar hoofdinhoud

Draadeind

Draadeind bouwfout

Een zwaar overstek steunt met een staalconstructie af op een fundering in de stoep. De bevestiging is uitgevoerd met bouten op ingestorte draadeinden. De detaillering is natuurlijk industrieel. Maar of het niet afslijpen van de draadeinden architectuur of luiheid is, blijft in het midden.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van het laatste nieuws uit de bouwtechniek.

5 reacties op “Draadeind

  • TJG

    @TheoR: juist omdat het zo’n complex gebouw is ben ik benieuwd naar de bouwfouten daarvan. Kunnen we alleen maar lessen uit trekken voor de toekomst

  • TheoR

    TJG: een bezoek ter plaatse doet wonderen, maar dan wel kritisch rondkijken. Ik moet wel toegeven, het is een bijzonder gebouw dat zijn gelijke in Nederland niet kent. De keerzijde daarvan echter is een zeer complexe en kwetsbare detaillering op alle niveau’s van de gevels en de daken inclusief de beglazingen. Verder constateer ik dat het onderhoud nu al te wensen over laat. De prachtige vloerafwerkingen bijvoorbeeld vertonen her en der sporen van niet of nauwelijks verwijderbare vervuiling. Zo valt er meer waar te nemen maar dat moet ieder maar voor zichzelf bepalen. Het lekt er ook al een poos ondanks ellenlange zoektochten naar de oorzaken.

  • TJG

    @TheoR Ben heel benieuwd naar die bouwfouten van het nieuwe station in Arnhem.

  • TheoR

    Volgens mij staan de kolommen van de draagconstructie onder een bepaalde hoek. Lijkt mij dan logisch dat de positie van de voetplaat strookt met de hoek van de kolom(men). De “dorpel” die tussen de beide kolommen is geprutst heeft kennelijk enkel een esthetische functie. Tja, het oog wil ook wat ook al is het volkomen nutteloos. Toch niet het nieuwe station in Arnhem (?), daarmee zou je deze rubriek royaal kunnen bedienen.

  • Marcel

    ik vind het meer storend dat de voetplaat niet horizontaal zit, dat is pas amateuristisch

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.