Moeilijk parkeren

Achter een CAI- verdeelkast is een nieuwe parkeerplaats aangelegd. Lastig om hier je auto neer te zetten. Een domme fout en ook nog eens slecht gecommuniceerd!

Deze bouwfout werd ingestuurd door een lezer van Bouwwereld.nl. Heeft u ook een bouwfout? Zend hem hier in

9 reacties

  1. Ter aanvulling op mijn eerdere reactie; aan de achtergrond van deze foto denk ik op te maken dat het om een herinrichting van een bestaande straat gaat. De voortuin en de straat daarachter lijken mij duidelijk ouder en liggen sowieso veel lager, het betreft hier geen nieuwbouwsituatie. Deze kast stond hoogstwaarschijnlijk prima tov. de oude situatie maar blijkbaar is het geheel opgehoogd en opnieuw ingericht. Dan is het niet meer dan gebruikelijk – en inderdaad de weg van de minste weerstand – om het straatwerk te sluiten (stratenmakers moeten m2’s maken!) en de kast op een later ogenblijk te herplaatsen. In dit geval niet alleen omhoog maar ook naar elders want hij staat immers voor een beoogd parkeervak.

    Verzoek aan de inzender van de foto om er nog eens langs te gaan voor een nieuwe foto! ūüėČ

  2. Jan zegt:

    Het is natuurlijk onzin dat dit goedkoper is dan afwachten. Er is geen enkele reden om stenen of tegels neer te leggen die er net zo hard weer uitgehaald gaan worden, tenzij je zeker weet dat ze op exact dezelfde plek terechtkomen (en dus niet bijgesneden hoeven te worden). Maar aangezien deze kast verplaatst gaat worden, is het neerleggen van de laatste halve meter verspilde moeite.

    PS. ‘Nuts’ is geen afkorting, nutsbedrijf is gewoon een samentrekking van ‘nut’ en bedrijf, dus een bedrijf dat het (algemeen) nut dient.

  3. Leon zegt:

    @D
    Laten we vooropstellen dat wijzen naar een ander niet de meest constructieve manier van (samen)werken is, maar in de regel kun je stellen dat met NUTS-bedrijven werkelijk geen land te bezeilen is. Je hoeft het te proberen om van hun voorwaarden af te wijken, dan zijn ze zo weer vertrokken. Maak je echter afspraken, bijvoorbeeld voor een opleverdatum van de aansluiting, maar het komt ze niet uit dan sturen ze je gewoon het bos in. ‘Overmacht’. Dan kun je hoog of laag springen, ze komen gewoon niet. Succes d’r mee. Dus ja, het is heel goed mogelijk dat de stratenmaker hier het herstelwerk vooraf heeft ingecalculeerd. Maar waarschijnlijk is dat altijd nog goedkoper dan dat het hele werk stil wordt gelegd in afwachting van de NUTS. Droevig dat het zo moet gaan, maar heden ten dage de minst bezwaarlijke methode.

  4. D zegt:

    @Maarten Kraan:
    “is niet echt een bouwfout zolang er nog niet is opgeleverd”…
    Zo ken ik er ook √©√©n: “Zolang je nog niet bent gepakt is het geen misdaad”
    Volgens mij wordt dit links of rechtsom door iemand anders dan de uitvoerder betaald. Of door een dubbele factuur na herstelwerkzaamheden of nog erger: reeds opgenomen in de offerte omdat men er vanuit gaat dat dit vrijwel altijd verkeerd gaat. Het is best de moeite waard in dit proces naar verbeteringen te zoeken.

  5. bas zegt:

    niet om het een of het ander, maar die kast staat gewoon HALF in gegraven over welk niveauverschil praten we wel niet. Je gaat toch niet verder als je hier bezig bent.
    Volgens mij is hier een hele hoop ellende aan voorafgegaan waarop de straataker zegt: “schijt aan ze kunnen het zo krijgen” maar een weldenkend mens laat dit niet zo achter.

  6. Spike Erschot zegt:

    Dus wegenbouwers kiezen voor harder werken dan slimmer werken?

    Met de huidige technieken, uitwisselen digitale tekeningen, moeten deze dingen simpel te voorkomen zijn.

    Volgens mij komt dit meer doordat de NUTS-bedrijven nu gewoon een 2e factuur voor herplaatsen mogen sturen dus hun interesseert het geen biet.

  7. Dit komt in de wegenbouw veelvuldig voor en is niet echt een bouwfout zolang er nog niet is opgeleverd. Aan het zand te zien is het straatwerk kakelvers dus de onderaannemer die de kast verplaatst zal inderdaad weer een deel open moeten maken om de kast te verplaatsen. Nu weten ze wel exact de maatvoering van de uiteindelijke situatie incl. de hoogte en zal die kast een mooi plekje krijgen naast het parkeervak. Ook lichtmasten worden vaak pas naderhand verplaatst adhv. de nieuwe inrichting.

  8. TheoR zegt:

    Inderdaad lastig, maar het zal niet de eerste keer zijn dat nutsbedrijven ploegen in een vers gelegde bestrating. Waarom dan hier niet. Wel de tegels en klinkers netjes terugleggen! De achterliggende parkeerplaats deugt altijd nog als invalide-parkeerplaats voor een bromauto. Kijk eens hoeveel uitstapruimte aan de linkerkant. “√ąlluk noadeil hep sj’n voojdeil”.

  9. rb zegt:

    Lastig ook om de deurtjes nog open te krijgen.

Geef een reactie

Regels voor reageren op Bouwwereld.nl

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naar archief
x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven