Ga naar hoofdinhoud

Alle bouwtweets verzameld

Bouwwereld heeft al een tijd een goedlopend twitteraccount, maar uit onderzoek blijkt dat de bouwwereld de slag om social media lijkt te gaan missen. Dat zegt de initiatiefnemer van het social mediaplatform Bouwtweets.nl, Niels van Doorn, die zelf projectmanager is bij een ontwikkelende aannemer.

“De bouwwereld zou juist de kracht van social media moeten gaan benutten. Door het links laten liggen van social media mist de bouwsector kansen”, aldus Van Doorn. De laatste tijd wordt er wel meer gebruik gemaakt van social media bij de verkoop van nieuwbouwprojecten, ook groeit langzamerhand het aantal ‘bouwers’ op de zakelijke netwerksite LinkedIn. Velen leggen echter de mogelijkheden van Twitter en Facebook nog naast zich neer, terwijl dit juist de netwerken zijn waar vele potentiële klanten zich bevinden.

Actualiteit
De algemene gedachte van Twitter is dat men toch alleen maar ‘onzin’ berichten plaatst en het eigenlijk zonde van de tijd is. Met Bouwtweets.nl wil de projectmanager laten zien dat dit absoluut niet het geval is, er wel degelijk zinvolle berichten op het netwerk verschijnen en juist daarom een interessant medium is voor bedrijven.

“Met Twitter heb je veel eerder de laatste nieuwsberichten, zelfs voordat deze in de Cobouw of andere vakbladen staan. Stel bijvoorbeeld een vraag op Twitter inclusief hashtag (#) en je kunt een antwoord verwachten van vakgenoten die je niet kent, maar die wel kennis hebben van het specifieke onderwerp. Door deze werkwijze wordt het kennis- en netwerkpotentieel van de organisaties optimaal benut en het ondernemend handelen leerzaam gemaakt.”

Netwerk verbreden
Via Bouwtweets.nl wil Van Doorn de bouwwereld kennis laten maken met de mogelijkheden van Twitter en andere social media. Op de website kun je zien wat er allemaal op dat moment over de ‘bouw’ wordt getweet. Natuurlijk komen er ook ‘onzin’ berichten langs, maar het overgrote deel zijn serieuze en leuke berichten van interessante personen binnen de bouwwereld. Start met het volgen van deze ‘twitteraars’ en creëer daardoor de mogelijkheid om gevolgd te worden. Op die manier kun je werken aan het verbreden van je sociale netwerk.

Daarnaast kun je op de website het laatste nieuws lezen over social media en zullen er regelmatig tips worden geplaatst die ondernemers kunnen gebruiken voor het implementeren van social media binnen hun organisatie.

Doelstelling van Bouwtweets is om de bouwwereld kennis te laten maken met social media, zonder enig winstoogmerk. Binnenkort is het wel mogelijk om te adverteren op de website, uitsluitend bedoeld als bijdrage in de kosten.

De website www.bouwtweets.nl staat inmiddels ‘live’

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Met deze wekelijkse nieuwsbrief blijf je op de hoogte van het laatste nieuws uit de bouwtechniek.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.